x
داهوا HDCVI 4.0 و هایک ویژن TurboHD 4.0 با رزولوشن ۸ مگاپیکسل از راه می‌رسند

چهار‌شنبه 03 خرداد 1396
بازدید: 2797 بار

داهوا و هایک ویژن نسل چهارم فناوری‌های آنالوگ‌اچ‌دی خود را با نام‌های HDCVI 4 و Turbo HD 4 معرفی کردند. دوربین‌ها و دی‌وی‌آر های مجهز به این فناوری‌ها از رزولوشن ۸ مگاپیکسل ۴K با نرخ ۱۵ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. با یوتاب همراه باشید..

داهوا HDCVI 4.0

طبق گزارش IHS, تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۹۰ درصد درخواست‌ها در مورد محصولات نظارتی آنالوگ به دوربین‌های آنالوگ‌اچ‌دی اختصاص خواهد داشت.

داهوا بعنوان یکی از بازیگران اصلی این عرصه، تابحال سه نسل از فناوری آنالوگ‌اچ‌دی خود موسوم به HDCVI را به بازار عرضه کرده و درحال آماده‌سازی برای عرضه‌ی نسل چهارم این فناوری با قابلیت برداشت و ارسال تصاویر ۴K با رزولوشن ۸ مگاپیکسل (۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل) می‌باشد.

دوربین‌ها و DVR های ۴K-HDCVI می‌توانند تصاویر را با نرخ ۱۵ فریم برداشت و ذخیره کنند. امکان انتقال صدا و تصویر توسط کابل‌های کواکسال RG59 (تا ۵۰۰ متر)، RG6 (تا ۷۰۰ متر) و UTP Cat6 (تا ۳۰۰ متر) فراهم می‌باشد.

به گفته‌ی داهوا، شاهد عرضه‌ی این دوربین‌ها در انواع مجهز به هوش مصنوعی (AI-HDCVI) و دوربین‌های خانگی هوشمند (IoT-HDCVI) نیز خواهیم بود.

دوربین‌های مجهز به فناوری هوش مصنوعیِ HDCVI از پردازنده‌ی Movidius کمپانی اینتل بهره برده و قابلیت‌هایی نظیر ردیابی و تشخیص چهره و همچنین نظارت بر وسائل نقلیه مشکوک و پرخطر را با دقت بسیار بالاتری ارائه خواهند داد.

دوربین‌های خانگی هوشمندِ HDCVI نیز کاملا مشابه انواع تحت‌شبکه بوده و برای اولین بار در بستر آنالوگ‌ ارائه می‌شوند.

دوربین‌های ۴K-HDCVI در انواع دام، بولت، باکس (صنعتی)، فیش‌آی و پانوراما و همچنین دی‌وی‌آر های XVR عرضه خواهند شد. قدرتمندترین دوربین از این سری، داهوا HAC-HF3805G نام دارد.

این دوربین از نوع باکس (صنعتی) بوده و به سنسور بسیار بزرگ میکرو چهار سوم (۴/۳ اینچ) استارویس سونی مجهز می‌باشد. بدیهی‌ست که با اتکا به این سنسور، تصاویری بسیار شارپ و کم‌نویز حتی در فضاهای کم‌نور برداشت خواهند شد.

مطلب مرتبط: سنسور فوق حساس STARVIS سونی مخصوص فیلمبرداری در شب توسط دوربین‌های مداربسته (ویدئو)

برای اولین بار در دوربین‌های مداربسته‌ی آنالوگ، دهانه‌ی اتصال لنز (لنز مونت) از نوع M43 بر روی این دوربین تعبیه شده، به این ترتیب امکان انتخاب و اتصال انواع مختلف لنز M43 از محصولات لایکا، المپوس و پاناسونیک برای کاربران فراهم می‌باشد.

دوربین مولتی سنسور داهوا HAC-PFW3601 نیز دیگر دوربین قدرتمند از سری ۴K-HDCVI است و با اتکا به ۳ سنسور استاویس سونی و لنزهایی با گشادگی دیافراگم F1.4, تصاویر ۱۸۰ درجه‌ی ۴K ارائه می‌دهد.

 

به گفته‌ی داهوا تصاویر این دوربین همانند سایر محصولات مجهز به سنسور Starvis, در تمامی شرایط شارپ و قابل استفاده خواهند بود.

از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ شاهد عرضه‌ی رسمی دوربین‌های HDCVI 4.0 به بازار خواهیم بود.

 

هایک ویژن TurboHD 4.0

با معرفی فناوری HDTVI 4.0 توسط کمپانی آمریکایی تک‌پوینت، مشخص بود که هایک‌ویژن نسل چهارم توربو اچ‌دی را دیر یا زود عرضه می‌کند، زیرا فناوری TurboHD بر مبنای HDTVI توسعه یافته است.

هایک‌ویژن در دوربین‌ها و DVR های مجهز به این فناوری، از فرمت فشرده‌ساز تصویر H.265+ بهره برده که علاوه بر صرفه‌جویی در پهنای باند مورد نیاز، هزینه‌های خرید فضای ذخیره‌سازی (هارد دیسک‌های پرظرفیت و گران‌قیمت) را کاهش خواهد داد. طبق گفته‌ی هایک‌ویژن، فناوری H265+ میزان فضای مورد نیاز را تا ۷۵ درصد نسبت به فرمت H264 کاهش می‌دهد.

 

 

این دوربین‌ها در انواع دام، بولت، باکس (صنعتی) و اسپیددام عرضه شده و از نسل دوم فناوری‌ PoC یا Power over Coaxial برای انتقال برق مورد نیاز دوربین‌ها از طریق کابل کواکسال، پشتیبانی می‌کنند.

به گفته‌ی هایک‌ویژن، دوربین‌های TurboHD-4K از فناوری دوربین‌های سری دارک‌فایتر بهره‌مند بوده و در شرایط نوری ضعیف، تصاویر شارپ و قابل استفاده برداشت می‌کنند. به این ترتیب امکان ثبت ویدیوهای ۴K بصورت رنگی در شرایط نوری ۰٫۰۰۱ لوکس فراهم شده است.

اولین سری از محصولات Darkfighter توربو اچ‌دی با رزولوشن FullHD بزودی به بازار عرضه خواهد شد. عرضه‌ی رسمی دوربین‌های TurboHD-4K نیز به نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ موکول شده است.

شاد باشید..