x
دوربین مداربسته و معرفی تکنولوژی Eco-Savvy 3.0 داهوا

چهار‌شنبه 20 اردیبهشت 1396
بازدید: 2864 بار

مشابه سری Eco-Savvy 2.0 که در سال پیش تولید شده بود، سری Eco-Savvy 3.0 ویژگی های بیشتری را نسبت به سری قبل پشتیبانی می کند که یکی از این موارد تولید تصویر با رزولوشن ۱۰۸۰P با ۶۰ fps، تصویر ۴Mp با ۳۰fps و تصویر ۴K با ۱۵fps . پشتیبانی از استاندارد H.265 برای ذخیره ۵۰ درصد پهنای باند و پشتیبانی از تشخیص هوشمند مانند face detection، Tripwire، Intrusion که این موارد در پردازش تصویر به معنی تجزیه و تحلیل دقیق تر تصویر و در نهایت تجهیز امنیت بیشتر است. در ادامه به ویژگی این تکنولوژی جدید از شرکت داهوا می پردازیم...

S3LM Ambarella

در این سری از محصولات داهوا از پردازشگر S3LM شرکت Ambarella استفاده شده است که از ویژگی های بارز این پردازشگر، پشتیبانی از استاندارد ذخیره سازی H.265 است. این پردازشگر قادر می سازد که پهنای باند دوربین های IP با کیفیت بالا را کاهش نماید که این ویژگی نیز باعث استفاده ی کمتر از فضای ذخیره سازی تصاویر می شود. یکی دیگر از توانایی های این چیپست پردازش تصویر پیشرفته مانند مقابله با نورهای پس زمینه شدید (HDR) و ویدیو با وضوح تا ۵ مگاپیکسل و در نهایت پشتیبانی از چند جریان می باشد.

رزولیشن بالاتر

در این تکنولوژی علاوه بر رزولیشن ۲MP و ۴MP ، رزولیشن دوربین ها تا ۴K (8 MP) نیز فراهم شده است .

 

زوم دیجیتالی

برای دوربین های با رزولیشن ۴K همانند تصویر زیر قابلیت زوم دیجیتالی تا ۴X فراهم شده است و به خوبی جزئیات تصویر با کیفیت بالا قابل مشاهده است.

 

افزایش فریم ریت (FPS)

در این تکنولوژی تعداد فریم نسبت به دوربین های سری Eco-Savvy 2.0 افزایش یافته است. در رزولوشن۱۰۸۰P تعداد فریم از ۳۰fps تا ۶۰fpsو در رزولوشن ۴MP تعداد فریم از ۲۰fps به ۳۰fps افزایش یافته است.

همانطور که در شکل زیر مشاهده می نمایید، هر تعداد فریم ها بیشتر باشد، وضوح تصویر درحرکت نیز بهتر است.

استاندارد کدگذاری (Encoding) دوربین

 

تکنولوژیEco-savvy 3.0 از استاندارد کدگذاریH.265 نیز پشتیبانی می کند که خود پهنای باند مصرفی را ۵۰ درصد نسبت به استاندار H.264 کاهش می دهد و همچنین میزان فضای ذخیره سازی را نیز کاهش می دهد.

همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، کد گذاری H.265 تعداد روزهای ضبط شده را ۵۰ درصدکاهش داده است.

بهبود کیفیت و وضوح تصویر

 

در تکنولوژی جدید Eco-savvy 3.0 به نسبت Eco-savvy 2.0 وضوح تصویر بهبود یافته و بیشتر شده است.

بهبود کیفیت تصویر با رنج داینامیکی بالاتر


بهبود کیفیت تصویر با دید شب رنگی (تکنولوژی Starlight)

 

این بخش مربوط به دوربین های Starlight می باشد و همانطور که در شکل زیر مشاهده می نمایید تصویر شب دوربین های Starlight تکنولوژی Eco-Savvy 3.0 نسبت به سری قبلی این دوربین ها، بهبود یافته است و تصویر رنگی با کیفیت و وضوح بالا در شب تولید می کند.

 

سنسور استفاده شده در سری جدید دوربین های Starlight، سنسور STARVIS شرکت سونی می باشد.

بهبود کیفیت تصویر با دید در شب بالاتر (IR)

بهبود کیفیت تصویر در چهره

 

در این تکنولوژی تصویر چهره بسیار واضح تر و روشن تر نسبت به دوربین های هم رده ی شرکت های رقیب داهوا شده است و تصویر چهره بسیار بهبود یافته است.

بهبود کیفیت تصویر با WDR واقعی

افزایش درجه حفاظتی

رقابت با دوربین ۵MP شرکت رقیب