x
دوربین پانورامیک PTZ داهوا PSD81602-A360 به بازار عرضه شد

یکشنبه 24 اردیبهشت 1396
بازدید: 3144 بار

کمپانی چینی داهوا یک دوربین هیبریدی تحت شبکه از نوع پانورامیک پن تیلت زوم بانام PSD81602-A360 مجهز به ۸ سنسور ۲ مگاپیکسلی در بخش پانوراما و یک دوربین ۲ مگاپیکسل با زوم ۳۷ برابر در بخش PTZ رونمایی کرد. با یوتاب همراه باشید..

داهوا در این دوربین که یک کپی کامل از هایک‌ویژن پانوویو DS-2DP1636-D محسوب می‌شود، از ۸ سنسور ۱/۱.۹ اینچی ۲ مگاپیکسل استارلایت برای بخش پانوراما و ۱ سنسور ۱/۱.۹ اینچ ۲ مگاپیکسل استارلایت در بخش پی‌تی‌زد بهره برده است.

طبق مشخصات اعلام شده از سوی داهوا، دوربین PSD81602-A360 با اتکا به چنین آرایه‌ای امکان ارائه ۲ تصویر با رزولوشن ۴۰۹۵×۱۸۰۰ پیکسل (حدود ۷٫۳۷ مگاپیکسل) را دارد. دوربین PTZ تعبیه شده در بخش زیرین نیز با اتکا به لنز ۵۵-۲۰۶ میلیمتری، زوم ۳۷ برابر اپتیکال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 جالب است بدانید دوربین هایک‌ویژن PanoVU DS-2DP1636-D با آرایه‌ای مشابه از سنسورها، تصویر پانورامای ۴K و در بخش PTZ تصویر FullHD با زوم ۳۶ برابر اپتیکال ارائه می‌دهد!

از جدال همیشگی این دو برند و کپی‌کاری علنی داهوا که بگذریم، ارائه تصویر با رزولوشن ۴۰۹۵×۱۸۰۰ کمی عجیب بنظر می‌رسد، خصوصا با در نظر گرفتن اینکه نماینده هایک و همچنین دوربین مشابه از برند اکسیس با همین آرایه، تصویر UHD با نسبت ۱۶:۹ در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

جستجوی ما در وبسایت‌های معتبر و دایرکتوری‌هایی نظیر ویکی‌پدیا در مورد رزولوشن ۴۰۹۵×۱۸۰۰ به جایی نرسید و مشخص نیست که کدام پلیر از چنین رزولوشنی پشتیبانی می‌کند! با این‌حال تصاویر دوربین با رزولوشن ۴۰۹۵×۱۸۰۰ و نرخ ۲۵ فریم و همچنین رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ با نرخ ۲۵/۳۰ فریم برداشت می‌شوند.

گشادگی دیافراگم لنزها در ۸ دوربین بخش بالایی F2.2 و در دوربین پی‌تی‌زد F1.5 در نظر گرفته شده و با توجه به استفاده داهوا از سنسورهای استارلایت، انتظار می‌رود تصاویر رنگی مناسبی حتی در شرایط نوری ضعیف برداشت گردد.

از دیگر امکانات و ویژگی‌های این دوربین می‌توان به پشتیبانی از DWDR یا WDR دیجیتال، فرمت‌های فشرده‌ساز H264 و H265, فناوری‌های HLC, BLC, حذف نویز سه‌بعدی، زوم دیجیتال ۱۶ برابر، Onvif, درگاه کارت حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت، استانداردهای حفاظتی IP67 و ایمنی IK10 و بدنه فلزی به وزن ۱۶ کیلوگرم اشاره نمود.