x
محافظت از دوربين هاي مداربسته در برابر حوادث طبيعي چگونه است؟

دو‌شنبه 26 آذر 1397
بازدید: 2131 بار

حفاظت از دوربین‌های مدار بسته در برابر بلایای طبیعی ۱) حفاظت از دوربین‌های مدار بسته در برابر رعد و برق اولین موردی که در این مطلب برای شما بیان می‌کنیم نحوه حفاظت از دوربین در برابر رعد و برق است. هرگز دوربین مدار بسته خود را به فلزات متصل نکنید، این موضوع اصلی‌ترین و مهم‌ترین روش برای حفاظت دوربین در برابر رعد و برق است. برخورد مستقیم رعد و برق به دوربین می‌تواند دوربین را برای همیشه خراب کند.

۲) حفاظت از دوربین‌های مدار بسته در برابر طوفان

برای حفاظت از دوربین‌های مدار بسته در برابر باد و طوفان باید مطمئن شوید که این وسایل امنیتی به درستی و محکم نصب شده‌اند. نصب محکم این دوربین‌ها باعث می‌شود که در برابر باد و طوفان مقاوم باشند. در زمان خرید دوربین مدار بسته باید به این نکته توجه داشته باشید که دوربین شما در برابر آب و هوای نامناسب مقاومت داشته باشد.

راه‌های حفاظت از دوربین‌های مدار بسته

۳) حفاظت از دوربین‌های مدار بسته در برابر آب و هوا

دوربین‌های مدار بسته طوری طراحی و ساخته شده‌اند که می‌توانند در برابر آب و هوا مقاوم باشند. به همین دلیل در زمان خرید دوربین مدار بسته باید به این نکته توجه داشته باشید که دوربین شما تا چه اندازه در برابر آب مقاوم است. دوربین‌هایی که ضد آب هستند می‌توانند بهترین گزینه برای خرید باشند. بهترین دوربین‌های ضد آب IP66 هستند. دوربین‌های امنیتی IP66 در حال حاضر نسبتا محبوب و مقرون به صرفه هستند. این نوع دوربین‌ها به راحتی در روکش‌های آلومینیومی قرار دارند و در برابر آب مقاوم هستند. اگر به دنبال دوربینی هستید که در شرایط آب و هوای بارانی مقاوم باشد بهتر است به سراغ دوربین‌های ضد آب بروید.

۴) حفاظت از دوربین‌های مدار بسته در شرایط خاص

یکی دیگر از راه‌هایی که برای حفاظت از دوربین‌های مدار بسته وجود دارد درست کردن محفظه خاص برای آن‌هاست. با استفاده از این روش حتی اگر دوربین شما ضد آب نباشد می‌توانید از دوربین خود در برابر آب و هوای بارانی محافظت کنید. یک جعبه مقاوم بهترین راه برای حفاظت از دوربین در هر شرایط آب و هوایی می‌باشد. اگر هزینه کافی برای خرید دوربین‌های مقاوم ندارید بهتر است به فکر درست کردن جعبه‌های مخصوص برای دوربین باشید.

  • برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و تهیه کالاهای با کیفیت، دوربین مدار بسته و لوازم جانبی آن را فقط از فروشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر فروشنده این محصولات تهیه نمایید.

۵) حفاظت از دوربین‌های مدار بسته از طریق تهیه جا

برخی از شرکت‌های دوربین مدار بسته در هنگام فروش دوربین مدار بسته برای هر دوربین جعبه مخصوصی برای قرار دادن دوربین در فضای باز در اختیار شما قرار می‌دهند. شما می‌توانید از این امکان برای محافظت کردن دوربین خود در برابر آب و هوای بد استفاده کنید. این جعبه‌ کمک می‌کنند دوربین شما ایمنی لازم را داشته باشد.

۶) دوربین مدار بسته ضد آب

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از دوربین مدار بسته مراقبت کنید خرید دقیق دوربین مدار بسته است. اگر می‌خواهید یک دوربین امنیتی برای منطقه‌ای بگیرید که در آن بسیار باران می‌بارد بهتر است دوربینی را بگیرید که ضد آب است. خرید دوربین ضد آب باعث می‌شود شما از دوربین مدار بسته مطمئن باشید که در شرایط آب و هوایی نامناسب خراب نمی‌شود و به کار خود ادامه می‌دهد.

  • یکی از مهم‌ترین نکاتی که حتما باید به آن دقت کنید این است که می‌خواهید دوربین مدار بسته شما چه امکاناتی داشته باشد. پس از آگاهی از نیاز خود می‌توانید یکی از دوربین‌های مدار بسته را با توجه به بودجه و نیاز خود به راحتی انتخاب کنید

۷) حفاظت از کابل‌های دوربین مدار بسته

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای حفاظت از دوربین مدار بسته باید انجام دهید توجه به کابل‌های دوربین امنیتی است. کابل‌های دوربین مدار بسته را نیز باید در برابر شرایط آب و هوایی نامناسب حفاظت کرد. اگر سیم‌ها در معرض برف و باران در خارج از خانه قرار بگیرند مراقبت از آن‌ها بسیار مهم و ضروری می‌شود. بهترین کار قرار دادن کابل‌ها در یک کانال امن و ایمن است. بهتر است کابل‌های دوربین امنیتی خود را در یک پوشش ضد آب قرار داده تا در شرایط آب و هوای بارانی خراب نشود.