x
هوش مصنوعی در شناسایی چهره

چهار‌شنبه 06 دی 1396
بازدید: 2587 بار

شبکه خبری وال استریت ژورنال گزارش خبری از کمپانی داهوا و استفاده از محصولات این کمپانی در جهت تشخیص جرم در چین تهیه کرده است.

 

در خصوص این گزارش سایت IPVM با کمپانی داهوا در خصوص جزئیات این گزارش و تکنولوژی هوش مصنوعی و سیستم شناسایی چهره این کمپانی صحبت کرده و اطلاعات و جزئیات این مکالمه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و منتشر کرده است.

 

ترکیب تاثیرات کلی :

در طرف مثبت، گزارش وال استریت ژورنال بر نقاط قوت تکنولوژی داهوا تاکید کرده است. در واقع این گزارش ۷ دقیقه ای دلهره گزارشگر این شبکه از استفاده از تکنولوژی شناسایی چهره و پیچیدگی های ان در محصولات داهوا را نشان می دهد.

 

از طرف دیگر انتقادات داهوا از سو استفاده احتمالی از تکنولوژی شناسایی چهره و ساختار اقدار گرایانه دولت چین در استفاده از این تکنولوژی را نشان می دهد. در واقع داهوا علاقه ای بر تاکید به داستان های علمی و عناصر ترسناک ندارد.

 

ادعاهای کلیدی در گزارش وال استریت ژورنال :

گزارش وال استریت ژورنال در زمینه نظارت تصویری داهوا در شهر Guiyang در جنوب غربی چین انجام شده است. شهری که به واقع می توان نام ترکیبی داهوا و دولت چین را بر روی ان گذاشت. ورود تکنولوژی شناسایی چهره داهوا به داخل تمام عکس های تمام ساکنین این شهر می باشد. این بازتاب یک تمرین بین کمپانی داهوا و دولت چین است که اجازه ان به دولت چین داده شده است اما به دلیل رعایت حقوق شهروندی ممکن است در اروپا و امریکا ممنوع باشد.

 

در ویدئو کمپانی داهوا اعلام می کند که آنها چگونه می توانند تمام حرکات شما را تا یک هفته قبل کنترل و دنبال کنند و با این بررسی نسبت های فامیلی و افرادی که با انها تماس داشته اید را مشخص کنند.

 

در این ویدئو گزارشگر چهره خود را به سیستم داهوا اضافه می کند و سپس به یکی از ایستگاه های پلیس می رود تا تصویر او را مطابقت دهند. چیزی که در ویدئو امده است این است که سیستم گزارشگر را در زمان ۷ دقیقه در سطح شهر پیدا می کند. این ۷ دقیقه به صحبت در مورد سیستم نظارت تصویری داهوا و تقویت طرفداران می گذرد. بعد از چند ثانیه همکاران کمپانی داهوا شروع به صحبت می کنند.

 

 

بازخورد کمپانی داهوا درباره سیستم تشخیص چهره:

کمپانی داهوا در حال حاظر نزدیک به ۱ میلیون سفارش محصولات شناسایی چهره در خود چین دارد.

از انجاییکه صفحه وب جداگانه برای محصولات شناسایی چهره داهوا وجود ندارد، کمپانی داهوا سری DH-IPC-HF8* را سایت کرده است اما داهوا اشاره کرده آنها مدلهای ۶ و ۸ مگاپیکسلی و PTZ 30x برای شناسایی چهره دارند اما اینها تنها برای پروژه های موجود بوده و در سایت لیست نشده اند. داهوا به دنبال گسترش سیستم شناسایی چهره خود به صورت بین المللی و پروژه های آزمایشی مشتریان خود در بازارهای مختلف هست. کمپانی داهوا نقشه ارائه محصولات در سال ۲۰۱۸ را کشیده که زمان دقیق ان وابسطه به شرایط پیش رو است.

 

در زمینه دنبال کردن حرکات داهوا اشاره می کند که :

تمام تکنولوژی های امروز توانایی ۱۰۰ در ۱۰۰ ندارند. در زمینه دنبال کردن حرکات یک شخص گم کردن تعدادی از نقاط نمونه به دلیل ماهیت پیوسته حرکات باعث ایجاد مشکل نمی شود ولی در حیطه انالیز جزئیات شاخص های جستجو می تواند نقاط نمونه بیشتری را در جهت پر کردن فواصل بگیرد. این یک دستور العمل برای بدست آوردن نتایج مفید از محدودیت های تکنولوژیکی می باشد و این گونه به عنوان نتیجه تمام حرکات شخص در یک هفته گذشته می تواند دنبال شود.

 

در گزارش وال استریت ژورنال توانایی شناسایی چهره افراد در داخل خودرو توسط تکنولوژی شناسایی چهره داهوا برجسته شده است. داهوا اشاره کرده است که برای گرفتن تصویر راننده از پشت شیشه، نور داخل خودرو و بازتاب نور از شیشه خودرو مشکلات اساسی در گرفتن تصویر خوب از چهره است. برای این کار به جبران سازی نور، موقعیت مناسب دوربین و کنترل روشنایی در دوربین نیاز است. این تکنولوژی عموما در گیت های عوارض بزرگراه ها در چین مورد استفاده قرار گرفته است. داهوا همچنین گفته فلش لایت چیزی که در بیشتر کشور ها ممنوع است می تواند کمک زیادی کند.

 

دوربین ها افراد را مشخص می کنند و اطلاعات را به سیستم پشتیبان ارسال می کنند. از اینجا به بعد تمام کار ها به عهده سیستم پشتیبان است.