x
پیش بینی رشد ۱۰۰ میلیارد دلاری بازار ساختمان هوشمند تا سال ۲۰۲۲

دو‌شنبه 07 فروردین 1396
بازدید: 2334 بار

طبق برآورد موسسه Marketsandmarkets, بازار ساختمان هوشمند تا پایان سال ۲۰۱۶ حدود ۵۳٫۶۶ میلیارد دلار عاید تولیدکنندگان و شاغلین این عرصه نموده است. با یوتاب همراه باشید..

طبق برآوردها این بازار رشدی ۱۰/۷ درصدی را بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ تجربه کرده و به مبلغ سرسام‌آور ۹۹٫۱۱ میلیارد دلار خواهد رسید!

به عقیده کارشناسان این موسسه، رشد کنونی بازار ساختمان هوشمند، مرهون سیستم‌های هوشمندسازی مصرف سوخت و انرژی‌های پاک بوده است اما از این‌پس سیستم‌های حفاظت الکترونیک و کنترل تردد نقش ویژه‌ای در ارتقاء این رشد ایفا خواهند نمود. عمده‌ترین نیاز این بخش نیز به ارتقاء فناوری‌های اینترنت اشیا مربوط می‌شود، ارتقائی که امنیت کاربران را در مقابل حملات هکری تضمین نماید.

کشورهای منطقه آسیا پسیفیک موسوم به APAC علی‌الخصوص ژاپن، هند و چین سردمدار رشد بازار Building Automation System باختصار BAS بوده‌اند و تا سال ۲۰۲۲ نیز بار اصلی این رشد را به دوش خواهند کشید.

بازار ساختمان هوشمند (BAS) در ایران طی سال‌های اخیر رشدی تصاعدی را تجربه نموده و به معیار اصلی طبقه‌بندی ساختمان‌های نوساز بلحاظ قیمت و پرستیژ تبدیل شده است. در بازاری که دچار رکود تقریبی ۹۵ درصدی شده، ساختمان‌های هوشمند به سرعت و با قیمت‌های بسیار بالا (نسبت به متوسط قیمت منطقه) بفروش می‌رسند.

شاد باشید..