x
کاربردهای دوربین حرارتی داهوا

شنبه 15 مهر 1396
بازدید: 2603 بار

کاربردهای دوربین حرارتی داهوا

برای دوربین های حرارتی و کاربرد آنها، یک سوال معمولا این است که ” چه موقع دوربین حرارتی یک گزینه مناسب برای پروژه هاست ؟ ” بهترین پاسخ این است : هر موقع که نیاز به دیدن تصویر در تاریکی باشد.

 

***

 

    آیا تنها کاربرد دوربین های حرارتی دیدن تصاویر در شب است یا ممکن است دوربین حرارتی بتواند یکی از بهترین راهکارها برای  نظارت تصویر درهر شرایطی باشد؟ هدف از این مقاله پاسخ این سوال و زمان مناسب استفاده از این دوربین است. در ادامه به بررسی این تکنولوژی خواهیم پرداخت.

 

 

نظارت تصویری در هر زمانی

 

یک دوربین حرارتی نسبت به دوربینهای معمولی فقط برای سناریو های تاریک نیست بلکه یک ابزار مناسب برای تشخیص افراد و سوژه ها در ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته در نظارت تصویر مناطق تاریک تا یک پارکینگ بزرگ خودرویی است.

 

 

      دوربین حرارتی حساسیت کمتری به مسایل مربوط به شرایط نوری مانند سایه ها، ضد نور بودن سوژه، تاریکی و حتی اشیای مخفی شده دارد. تصویر پایین در یک روز آفتابی گرفته شده است، سوژه توسط دوربین حرارتی تشخیص داده شده ولی به سختی دوربین معمولی سوژه را می تواند نشان دهد.

 

مقایسه تصویر یک دوربین معمولی (سمت چپ) با دوربین حرارتی (سمت راست)

 

در همه شرایط محیطی

 

شما ممکن است شنیده باشید دوربین های حرارتی به شرایط آب و هوایی حساسیت دارند. این درست است که کیفیت تصویر دوربین حرارتی وابسته به شرایط آب و هوایی مانند باران، مه و آلودگی هوا است، اما بدین معنا نیست که دوربین های معمولی تشخیص بهتری در شرایط مشابه دارند. حتی در شرایط سخت مانند دود، مه،گرد و غبار و … آنها نیازی به پروژکتور ندارند و بنابراین مصرف انرژی نیز کمتر میشود .

 

 

دوربین های معمولی اغلب آلارم های نادرستی ناشی از حرکت شاخه های درختان در باد، چراغ جلو خودرو ها و… دارند. در حالی که دوربین های حرارتی، میتوانند تشخیص قابل اعتماد تری را فراهم کنند.

 

مشاهده،تشخیص و شناسایی

 

همانطور که قبلا اشاره شد، دوربین های حرارتی در تشخیص عالی هستند، اگر چه رزولیشن دوربین حرارتی کم هست اما بسادگی حرکت شخصی بین ماشین ها را تشخیص میدهد.

 

برای شناسایی سوژه، ما باید بین تشخیص هویت ارائه شده با یک دوربین معمولی (رنگها و چهره ها) و تشخیص ارائه شده با دوربین حرارتی فرق قائل باشیم. هر زمانی که اثبات قطعی رنگ ها، چهره ها یا متن مورد نیاز است، دوربین حرارتی به کمک از دوربین های معمولی نیاز خواهد داشت.

 

 

دوربین های حرارتی در رنج وسیعی از کاربردهای امنیتی مانند حفاظت پیرامونی در اطراف سایتهای صنعتی، فرودگاهها و نیروگاه ها میتوانند استفاده شوند.

 

داده دوربین های حرارتی

 

دوربین های حرارتی هم چنین قابلیت اضافه کردن اطلاعات دوربین را به تصویر دارند. آنها امکان پردازش روی تصویر و تشخیص رفتار غیر طبیعی هنگامی که دما تغییر میکند را دارند. برای مثال دوربین های حرارتی میتوانند از نشت گرمای غیر طبیعی در ساختمان ها مطلع شود. و از طرفی دوربین های حرارتی یک پلتفرم قابل اعتماد برای نرم افزار های تحلیل تصاویر (آنالیتیک)  یکپارچه نیز می باشند.

 

دوربین حرارتی  DH-TPC-BF2120 می تواند به شکل سیستم تشخیص فرد متجاوز مورد استفاده قرار گیرد که برای این کاربرد در حفاظت پیرامونی از یک خط مجازی و یک دوربین حرارتی می تواند استفاده شود. هنگامی که در ارتفاع ۵ متری و با زاویه FOV 56°×۴۴° باشد ، این دوربین فنسی به طول ۲۹ متر را پوشش می دهد. اگر در شب و روز ، کسی وارد ناحیه هدف بشود یک هشدار به مرکز کنترل ارسال خواهد شد. این یک انتخاب مناسب برای کاربریهای مسکونی، صنایع و پارکینگ ها می باشد .

 

دوربین های حرارتی برای محیط و ناحیه ی حفاظت شده ،مانند فنس های مجازی مناسب هستند.

 

یکپارچه سازی

 

دوربین حرارتی و دوربین های تحت شبکه ظرفیت تحلیل ویدئویی سیستم های نظارت تصویری را توسعه می دهند. هنگام استفاده از تحلیل ویدئویی، یک دوربین حرارتی میتواند بطور اتوماتیک یک هشدار را هنگامی که یک شخص وارد منطقه از پیش تعیین شده با زاوبه دید دوربین شود، تحریک کند.

 

 

خانواده دوربین های هوشمند حرارتی داهوا شامل دوربین های PTZ، دوربین های هیبرید Speed dome، دوربین های Bullet حرارتی و دوربین های Dome حرارتی که همگی به توابع هوشمند مجهز شده اند می باشند. این سری از دوربین ها دارای دقت تشخیص بسیار بالایی هستند و قابلیت استفاده در محیط های کاملا تاریک و در شرایط نامساعد آب و هوایی را دارند.