x
کسب رتبه نخست متد PSPO داهوا در رتبه بندی KITTI FLOW 2015

دو‌شنبه 07 خرداد 1397
بازدید: 2556 بار

روش PSPO داهوا، در رتبه بندی KITTI FLOW 2015 رتبه نخست را دریافت کرد. داهوا بار دیگر ثابت کرد که در زمینه بهبود عملکرد محصولات خود، دست از تلاش، تحقیق و توسعه و به خصوص خدمت رسانی به همکاران و مشتریان در زمینه حفاظت الکترونیک، بر نخواهد داشت و این بار، با ثبت یک رکورد جهانی در معیار سنجی معتبر و بزرگ KITTI FLOW 2015، توانست رقبای سرسخت خود را کنار زده و در مقام نخست قرار بگیرد...

همانطور که در جدول معیار سنجی KITTI Vision مشاهده می کنید، روش گردش تصویر ۳ بعدی PSPO داهوا، یک رکورد جدید جهانی بر جای گذاشت و در این معیار سنجی در  ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۷رتبه اول را بدست آورد. در تست FL-all در این معیار سنجی، روش PSPO داهوا نرخ ۶٫۱۵% بدست آورد.

نتایج کامل این تست را در این لینک میتوانید مشاهده کنید.

معیار سنجی Vision KITTI، یک معیار سنجی برای ارزیابی عملکرد بینایی کامپیوتری می باشد. این معیار سنجی توسط موسسه فن آوری Karlsruhe و موسسه فن آوری تویوتا در شیکاگو ایجاد شده و اولین و بزرگترین روش معیار سنجی برای رانندگی خودکار مبتنی بر بینایی می باشد. معیار سنجی KITTI شامل تصاویر واقعی از صحنه های مختلف جاده ای می باشد، از خیابان های شهری گرفته تا جاده های بین شهری و بزرگراه ها. هر تصویر شامل یک سناریوی پیچیده می باشد، به عنوان مثال یک محیط شلوغ با تعداد زیادی خودرو، عابر پیاده و موانع مختلف. همچنین شامل معیار سنجی استریو، گردش نور، گردش صحنه، گشتاور/ ضربه تصویری، تشخیص ۳ بعدی اشیاء و تشخیص جاده و کنار گذر می باشد.

موسسه مرکزی پژوهش های داهوا، بر اساس فن آوری های استریو و فریم چند گانه (multi-frame)، از مدلهای ۲ بعدی و اطلاعات عمیق استفاده می کند، و یک مدل صحنه چند درجه ای برای نمایش پیکسل ها، سطوح و بخش ها ایجاد کرده، و از طریق علامت گذاری و تجزیه تحلیل دقیق ترِ تصویر پس زمینه در صحنه ها، هدف را مشخص میکند. و اینگونه بود که روش گردش تصویر ۳ بعدی PSPO داهوا، توسعه یافت. روش PSPO رکورد تازه ای در جهان بر جای گذاشت و شرکت کننده های معیار سنجی KITTI Flow 2015 را شکست داد. شرکت کننده هایی همچون موسسه سامانه های هوشمند (Max Planck (MPI، موسسه فدرال سوییس در زوریخ (ETH Zurich)، موسسه تصاویر و گرافیک کامپیوتری (TU Graz (ICG، و پژوهشگاه های شناخته شده ای چون دانشگاه توکیو، دانشگاه تورنتو و دانشگاه براون. این موضوع نماد پیشرفت شگرف تجزیه تحلیل ۳ بعدی صحنه داهوا و حرکت رو به جلوی مورد انتظار، در فن آوری های مبتنی بر برنامه های سیار و ایجاد پایه و اساسی مستحکم برای گسترش محصولاتی چون رانندگی خودکار و ربات های متحرک هوشمند می باشد.

درباره گردش صحنه ۳ بعدی

الگوریتم های گردش صحنه ۳ بعدی قادر هستند که مکان ۳ بعدی و بردار حرکتی شیء را درون صحنه تخمین  بزنند. این الگوریتم، الگوریتم اصلی می باشد که در مشخص کردن ساختارهای هندسی فضایی استفاده می شود و زمانی که پلتفرم های سیار این روش را فرا بگیرند، برنامه های متعددی در مکان یابی، ناوبری و جلوگیری از تصادف، در اختیار خواهیم داشت. این دستاورد میتواند در زمینه ادراک محیطی، به طُرُق دیگری نیز به ما یاری برساند. تخمین هایی که الگوریتم گردش صحنه ۳ بعدی ارائه میدهد، میتوانند در تصاویر ۲ بعدی جایگذاری و در مشاهدات ادراکی برای هماهنگ سازی ۳ بعدی و بصری بکار گرفته شوند.

منبع قدرت و نوآوری، اساس توسعه یک کمپانی میباشد. رکورد جدید داهوا در گردش صحنه ۳ بعدی، برای بار دیگر، نشان دهنده توانایی های تحقیق و پژوهش علمی داهوا در سطح جهانی در این زمینه میباشد. با ماموریت “جامعه ایمن تر، زندگی هوشمندتر” داهوا بر روی “نوآوری، کیفیت و خدمات” تمرکز کرده و به تمام همکاران و مشتریان خود در سراسر جهان خدمت رسانی خواهد کرد.