x
استفاده از کابل کواکسیال در دوربین مدار بسته

چهار‌شنبه 20 تیر 1397
بازدید: 3008 بار

هنگامی که در حال طراحی یک پروژه‌ی دوربین مدار بسته آنالوگ هستید، باید بدانید که کدام یک از کابل‌های کواکسیال دوربین مدار بسته را می‌توان استفاده کرد و چگونه بر کیفیت کلی سیستم نصب شده تأثیر می‌گذارد...

در این مقاله، در مورد کابل‌های کواکسیال که به طور گسترده در سیستم‌های آنالوگ دوربین مدار بسته برای ارسال تصاویر از دوربین به دستگاه ضبط‌کننده استفاده می‌شود صحبت می‌کنیم.

ساخت کابل کواکسیال

کابل کواکسیال برای انتقال سیگنال‌ها و در عین حال حفاظت در برابر تداخل الکترومغناطیسی خارجی محافظت می‌شود.

هنگامی که دوربین با استفاده از کابل کواکسیال به مانیتور یا دستگاه ضبط‌کننده متصل می‌شود، کابل‌های بهم تابیده از رسانای مرکزی کابل در برابر تداخل خارجی محافظت می‌کند.
دی الکتریک برای عایق نمودن رسانای مرکزی کابل از کابل‌های بهم تابیده استفاده می‌شود و روکش خارجی برای محافظت از کابل طراحی شده است.
با توجه به نیاز به حفاظت از کابل‌های کواکسیال در دوربین مدار بسته، باید از مواد با کیفیت مانند رساناهایی با درصد بالایی از کابل‌های بهم تابیده استفاده کنیم (۹۵٪ نمونه‌ی خوبی است).
کیفیت و ضخامت (اندازه) کابل کواکسیال مورد استفاده، به طور مستقیم بر فاصله از مکان نصب دوربین تاثیر می‌گذارد..

انواع کابل‌های کواکسیال برای دوربین مدار بسته

وقتی که در حال کار بر روی یک پروژه یا بازدید از یک فروشگاه برای خرید مواد مورد نیاز هستیم، با این سوال مواجه می‌شویم که از کدام کابل کواکسیال برای دوربین مدار بسته باید استفاده کنیم. کابل‌هایی مانندRG59، RG6 وRG11 در بازار موجود هستند و باید تصمیم گرفت که چه کابلی برای این پروژه مناسب است.

در تصویر بالا، به تفاوت بین قطر کابل‌های کواکسیال توجه کنید.

هرچه ضخامت کابل بیشتر باشد، انتقال در فواصل طولانی بهتر انجام می‌پذیرد. همچنین باید در نظر داشت که دوربین‌های با رزولوشن بالاتر می‌توانند تصاویر با کیفیت بالاتر و در فواصل کوتاهتر را نسبت به دوربین‌هایی با رزولوشن پایین انتقال دهند.

 

فکر می‌کنم دوربین‌هایی با رزولوشن‌های مختلف آنالوگ مانند ۳۸۰، ۴۲۰، ۵۴۰ و ۶۰۰ TVL را به یاد داشته باشید؟

 

بنابراین هنگامی که می‌خواهید تصاویر را با دوربین‌های TVL 600 پخش کنید، در مورد استفاده از کابل‌کشی مناسب باید مراقب باشید، چرا که در میزان حداکثر فاصله برای انتقال به نسبت رزولوشن و نیز مسئله‌ی تصاویر رنگی یا سیاه و سفید، بین آنها تفاوت‌هایی وجود دارد. هنگام عدم استفاده از کابل‌های مناسب، به زودی متوجه مشکلات انتقال تصاویر رنگی خواهید شد.

 

فواصل کابل کواکسیال در دوربین مدار بسته

 

با توجه به این واقعیت که امروزه دوربین‌های با رزولوشن پایین به ندرت خریداری می‌شوند، می‌خواهیم حداقل کیفیت را برای پروژه‌های خود حفظ کنیم. برای راهنمایی سریع شامل فواصل انتقال رنگ برای دوربین‌هایTVL 600، جدول زیر را مشاهده کنید.

کابل فاصله رزولوشن امپدانس
RG-59 150 متر (۴۹۲ فوت) TVL 600 75 اهم
RG-6 200 متر (۶۵۶ فوت) TVL 600 75 اهم
RG11 390 متر (۱۲۸۰ فوت) TVL 600 75 اهم

 

خلاصه اینکه، اگر دوربین‌ها دارای مشکلات تداخل یا مسائل مربوط به رنگ هستند که می‌تواند نشانه مناسب نبودن آنها باشد، از کابل‌های کواکسیال با کیفیت بیشتری از لحاظ درصد بهم تابیدگی و ضخامت کابل استفاده کنید.