x
مقایسه دوربین 1 مگاپیکسل تکنولوژی CVI با دوربین 2 مگاپیکسل تکنولوژی AHD

چهار‌شنبه 04 اسفند 1395
بازدید: 3166 بار

در این مقاله قصد داریم به مقایسه ی تصویر دوربین ۱MP از تکنولوژی CVI و دوربین ۲MP از تکنولوژی AHD بپردازیم. در این تست، دوربین CVI استفاده شده، دوربین HFW1100RMP از شرکت داهوا می باشد و همچنین دوربین AHD 2MP با دستگاه 1080N که با دوربین ۲MP بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، بررسی شده است.

عملکرد دوربین درشب:

در تصویر زیر مشاهده می نمایید که تصویر دوربین CVI 1 MP شفافیت بیشتری نسبت به دوربین AHD 2MP دارد و همچنین رنگ ها در دوربین AHD بسیار اغراق شده است و این اغراق در رنگ خود باعث تیرگی در بخشی از تصویر می شود در حالی که رنگ ها دوربین CVI 1MP بسیار واقعی دیده می شوند.

عملکرد دوربین در روز:

در تصویر زیر مشاهده می نمایید که تصویر دوربین CVI 1 MP شفافیت بیشتری نسبت به دوربین AHD 2MP دارد و همچنین رنگ ها در دوربین AHD بسیار اغراق شده است و این اغراق در رنگ خود باعث تیرگی در بخشی از تصویر می شود در حالی که رنگ ها دوربین CVI 1MP بسیار واقعی دیده می شوند.



تصویر زیر کاملا میزان وضوح بیشتر دوربین CVI 1MP را نسبت به AHD 2MP نشان می دهد، حتی از لحاظ رزولوشن هم می توانید ببینید که بسیار نزدیک به هم هستند و تفاوت زیادی بین رزولوشن ۲MP و ۱MP CVI دیده نمی شود.


تصویر زیر نمای بیرون در روز است که تصویر دوربین CVI درخشندگی و شفافیتش را در این محیط نیز نشان می دهد، همچنین رنگ واقعی در این تصویر نیز قابل لمس است. در صورتی که تصویر دوربین AHD این درخشندگی را ندارد و به گونه ای تصویر را تاریک تر از آنچه هست نمایش می دهد.